Tangalle – pobyt w Mangrove Beach Cabanas

Zamknij oczy i wyobraź sobie mały, drewniany domek nad brzegiem oceanu.  Wokół nie ma nikogo, jesteś tylko Ty w otoczeniu palm i długiej piaszczystej plaży o złotym zabarwieniu. Leżysz na hamaku, a szum fal kołysze Cię do snu… Brzmi jak bajka? Takie właśnie jest Tangalle!

Po bardzo intensywnych dniach przyszedł czas na odpoczynek. Zależało nam na ciszy i spokoju, z dala od tłumu turystów i imprez na plaży. Wybór padł na Tangalle i był to strzał w dziesiątkę.

Tangalle to spore miasto, znane głównie za przyczyną swego najsłynniejszego obywatela: byłego prezydenta Sri Lanki Mahindy Rajapaksy. W pobliżu Tangalle ciągną się idylliczne, złote plaże, na których można zażyć kąpieli w lazurowych wodach Oceanu Indyjskiego.

Jak dojechać z Udawalawe do Tangalle?

Po zakończonym safari, zjedliśmy śniadanie i ruszyliśmy w podróż na południe Sri Lanki. Autobus bezpośredni jeździ tylko raz dziennie, więc zamiast czekać postanowiliśmy pojechać z przesiadką w Embilipitiya. Trasa przebiegła sprawnie i już przed południem dotarliśmy do celu. Z centrum Tangalle złapaliśmy tuk-tuka, który zawiózł nas do Mangrove Beach Cabanas.

Mangrove Beach Cabanas

Od początku powtarzaliśmy, że na wypoczynek chcemy wybrać coś ekstra i nie do końca sugerować się ceną. Nie chodziło nam tu o luksusowe hotele, bo takie są wszędzie na świecie. Chcieliśmy trafić do miejsca, które zapamiętamy na zawsze. Przeszukując otchłań internetu trafiliśmy na małe domki zlokalizowane bezpośrednio na plaży, z widokiem na ocean.

Nie zastanawialiśmy się długo.

Kolejne trzy dni spędziliśmy na tzw. nic nie robieniu. Naszymi jedynymi aktywnościami w ciągu dnia były spacery po plaży, kąpiel w oceanie i popijanie drinków ze świeżych owoców. Żyć nie umierać 😉

Cały kompleks składa się z kilku domków przez co panuje tam atmosfera kameralności, a nawet intymności. Spacerując przez kilka godzin wzdłuż oceanu nie natknęłam się na nikogo innego. Jest to idealne miejsce dla osób, które chcą odpocząć i zregenerować się po wcześniejszym eksplorowaniu wyspy.

Na terenie kompleksu znajduje się również restauracja i bar. Śniadania są wliczone w cenę. Jedzenie serwowane przez szefa kuchni jest przepyszne. Warto spróbować świeżych ryb czy owoców morza popijając wszystko wodą z kokosa. Poza tym siedzenie przy stoliku na plaży z widokiem na ocean to czysta przyjemność.

Goyambokka Beach

Podczas naszego wypoczynku postanowiliśmy zobaczyć jeszcze jedną plażę w okolicy. Zamówiliśmy tuk-tuka i pojechaliśmy na Goyambokka Beach.

Goyambokka Beach jest zupełnym przeciwieństwem Tangalle Beach znajdującej się bezpośrednio przy naszym domku. Na zatokowej plaży w oczy rzuca się knajpa, w której musisz zapłacić za parasole i leżaki (jeśli decydujesz się na wypoczynek w tym miejscu). Sporo turystów, biegające psy i głośna muzyka.  Jest to niewątpliwie ciekawe i malownicze miejsce, lecz my szybko wróciliśmy “do siebie” ciesząc się z naszej spokojniejszej lokalizacji.

Informacje praktyczne:

1. Przejazd z Udawalawe do Tangalle z przesiadką w Embilipitiya – 165rs (3,40zł)
  2. Tuk-tuk z centrum Tangalle do Mangrove Beach Cabanas – 300rs (6,21zł)
  3. Trzy noce ze śniadaniami w Mangrove Beach Cabanas – 39 000rs (826zł). Rezerwując nocleg z tego linku otrzymasz zniżkę 50zł, a i mi wleci trochę groszy na kolejną podróż.
  4. Jeśli zależy Ci na noclegu w tym miejscu sprawdzaj na bieżąco dostępność. Bardzo często domki z widokiem na ocean wyprzedają się wcześniej.
Tagged , , , ,

2 thoughts on “Tangalle – pobyt w Mangrove Beach Cabanas

1. Hej, czy mogłabym prosić o dokładny adres domków, bardzo podoba mi się to miejsce ale nie umiem znaleźć na Booking.com.
    Za 2 tyg czeka mnie lankijska przygoda i patrząc na Wasze zdjęcie, nie mogę się już doczekać :))